Pagina uit het logboek van Uisge Beatha

• Logboek
  • Tochten
  • Gregor Gregor
Tweede kennismaking met Guernsey | Rondje Kanaal, Guernsey, Steak, Internet, Navigatiecomputer

geplaatst
  • jul 31, 2012

Bij tweede kennismaking met Guernsey, computerprobleem oplossen om de dag met een heerlijke steak te eindigen.

Deel op

Drempel, Uisge Beatha, Zeilen, Watersport
Drempel
(klik voor grote foto)

Vast geslapen. Niet zo verwonderlijk na een dag als gisteren. De code van de douche had ik gelukkig gisterenavond gevraagd; ben echt toe aan een lekkere douche om bij te komen.

Inmiddels ook van lief een sms gekregen met telefoonnummer voor een computerreparatiebedrijf. Had ook al aan een Gisek-Services gevraagd welke oplossingsmogelijkheden er verder nog zijn, bijv. door een 12v scherm aan de computer te knopen en dan de rest in NL op te lossen. Kreeg ook een behulpzame sms terug.

Het telefoonnummer gebeld en die man vertelde dat hij geen HP-onderdelen heeft. Inderdaad wel een issue, maar dat er in de stad een bedrijf (Arcade Dia) zit die dat wel heeft. Zou ik mazzel hebben? Na het ontbijt met rugzak en laptop St. Peter ingelopen op zoek naar dat bewuste bedrijf en ook vrij snel gevonden.

Onrustig water, Uisge Beatha, Zeilen, Watersport
Onrustig water
(klik voor grote foto)

Terwijl de warmte ons tegemoet komt als we binnen zijn, leg ik het probleem uit. De man lacht en zegt dat hij het morgen gerepareerd kan hebben; het komt nl. vaker voor dat een scherm breekt en trekt een doos uit de kast met allemaal kapotte schermen. De verwachte kosten zijn GBP105,- (GBP70,- voor het scherm en de rest arbeidsloon).

Opgewekt en blij lopen we richting een Italiaans café voor (aanvullend) ontbijt. Lekkere cappuccino, omelet met stokbrood voor Roy en crêpes met appel en kaneel voor mij. Daarna een stukje door de stad wandelen om aan boord te eindigen. Daar een stukje schrijven, foto's overzetten, lezen en 's middags een pub opzoeken met internet.

Laagwater..., Uisge Beatha, Zeilen, Watersport
Laagwater...
(klik voor grote foto)

Alvorens te vertrekken moeten we eerst de boot verhalen omdat er twee 70ft'ers de haven in gaan komen. We leggen mijn 31ft'er naast een 58ft'er. Ik ben de kleinste boot aan de steiger en mijn mast is net zo lang als de kotterstag van de 58ft'er waar we naast liggen. Tja...

Als ik het haventerrein afloop vraag ik in de pub of ze internet hebben. De bardame kijkt me wat verbaasd en niet-begrijpend aan. De man die aan de andere kant van de bar zit weet wel een pub. Waggelend en met een kegel van het bier staat de man op en vertelt me waar ik naartoe zou moeten. Ik kan er geen touw aan vastknopen. Hij loopt, voor zover mogelijk, met mij mee naar buiten en wijst naar Christies. Een enigszins sjiek aandoende pub. Ik bedank de man, kijk nog even om of hij de terugweg nog weet en loop dan verder.

Christies blijkt geen pub, maar café / restaurant. Plaatsgenomen aan een tafel komt er een ober op me af en vraagt wat ik wil drinken. Gezellige atmosfeer, beetje als een Grandcafé. Site bijgewerkt en een tijdje met lief zitten chatten.

Opgedroogd, Uisge Beatha, Zeilen, Watersport
Opgedroogd
(klik voor grote foto)

Eenmaal terug drinken we nog een bier in het zonnetje dat heerlijk in de kuip schijnt. De wind is nagenoeg weg en dan lukt het de zon aan kracht te winnen, maar voor de tijd van het jaar vind ik het nog steeds fris. Hoewel het telefonerend op het voordek van onze buurboot met een bier en schaaltje chips, goed toeven is.

De zon schijnt nog heerlijk in de kuip waar het met een biertje goed toeven is. Daarna gaan we naar restaurant Red, naar het schijnt het beste steak restaurant van St. Peter Port. De tip van vrienden gekregen, hoewel het een restaurant in een hotel zou zijn, komt dat niemand bekend voor en verwijzen ze allemaal naar Red, gelegen aan de doorgaande weg langs de haven. Hier inderdaad heerlijk steak gegeten. Na een gezellige avond is het wel klaar voor vandaag.